Nu ska vi se vad som hänt sen sist....

Just när jag kommit igång med min blogg i november började jag ju jobba igen, därav blir det ganska glest mellan inläggen då jag inte hinner sy så värstans mycket. Jul har det hunnit vara också och jag måste bara lägga in bildbevis på att det blev ett pepparkakshus i år. Jag är definetivt ingen bullmamma, klarar rakt inte av att att baka och laga mat med barnen, jag får nervsammanbrott, men ett pepparkakshus av färdigstansade delar kunde vi sätta ihop tillsammans! Men kristyr ska man inte göra av florsocker och vatten, det blev jätterinnigt, det ska ju vara ägg i, hur ska jag komma ihåg det till nästa år?     







                               Lite sytt....

SKJORTA
                                  En underbar vintageskjorta. Bommulstyg med blå blommor,
                                                             muddar och snedslå i grönt.
                                                                        Stl 74-80
                                                                           200kr



TUNIKA
                                                        Äppelgrönt bommulstyg, vintage.
                                                              Lila muddar och snedslå.
                                                                           Stl 74-80
                                                                             200 kr
                                                          




Lilla Sara växer så det knakar hon är snart större än båten.




BYXA
Svart velour och Muddar i lila
Grön vintagelefant
Stl 74-80
Såld



Elefanten i närbild





BYXA
Velouren är underbart skogsgrön och muddarna rosa
Vintage hjärtat är smårosablommigt med lila kant
80-86
220 kr


Hjärtat i närbild


BYXA
Brun velour, gula muddar
Stl 80-86
220



Gulmönstrad retroelefant i milda jordfärger,
den är kantsydd med olivgrön tråd.



TUNIKA
En liten tunika i ett för mig riktigt favorittyg
Mjuk bommulstyg med vita och gula blommor bland grönskande blad.
Stl 74-80
220 kr




                                     Liten orange vintageskjorta stl 74-80, såld via Tradera
                        Det finns två till större skjortor i samma tyg, de kan man se i förra inlägget.
                                       




Molntyget är mycket populärt nu, inte konstigt det är ju superläckert!
Två små tunikor i stl 74-80 har jag sytt på beställning till några små töser jag känner.




Manboy manboy you can call me manboy.

Återstår att se vad barnen skola dansa till 2011.




Se upp i backen annars får du hål i nacken.
Nästa gång jag gör ett inlägg kanske snön är borta...

So long....